آشنايي با تامين‌اجتماعي

 

اطلاعیه بیماران خاص

پـــزشك خانـــــواده !

 

خدمات نوين بيمه اي

 

 

 

 

نشریات استان کرمان

حاضرين در سايت

ما 63 مهمان آنلاین داریم

تقویم فارسی

 
چهارشنبه
1396
اسفند
2
 

اوقات شرعی



آمار بازديدكنندگان

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterامروز.......................1040
mod_vvisit_counterديروز.......................1890
mod_vvisit_counterاين هفته ................6377
mod_vvisit_counterهفته گذشته...........11599
mod_vvisit_counterاين ماه ..................33298
mod_vvisit_counterماه گذشته..............53126
mod_vvisit_counterكل بازديدها.............2623423
اجرای موفق برنامه های نهضت آی تی در استان

سازمان تامین اجتماعی به منظور تسهیل دسترسی بیمه شدگان و بیماران به خدمات سازمان، از سال گذشته طرح های الکترونیکی نمودن ارائه خدمت را تحت عنوان" نهضت آی تی" اجرایی نموده است.

در این راستا واحدهای درمانی تامین اجتماعی استان نیز به سرعت وارد فاز اجرایی برنامه های نهضت آی تی شده اند.

به منظور آشنایی هر چه بیشتر با روند اجرای نهضت مذکور، گفتگویی را با مهندس سید محسن نژاد سجادی، رییس اداره فناوری اطلاعات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمان انجام داده ایم که از نظرتان میگذرد:

 

-          لطفا خودتان را معرفی کنید؟

سیدمحسن نژادسجادی ، رییس اداره فناوری اطلاعات مدیریت درمان استان کرمان ، سابقه 15 سال ، سن 42 سال ، تحصیلات :کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه شهیدبهشتی ، محل تولد و زندگی : شهر کرمان

-آقای مهندس مهمترین اقداماتی که در ماههای اخیر انجام شده است را ذکر نمایید؟

در راستای ارتقای کیفیت خدمات ، افزایش رضایتمندی مشتریان و بهبود مدیریت منابع ، اهم فعالیت های انجام گرفته در ماههای اخیر به شرح ذیل است:

1- پایلوت طرح کاردکس الکترونیکی پرستاری در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان ، جهت ارتقای کیفیت مراقبت‌های پرستاری.

2- تعامل فعال و همه جانبه با شرکت ساتا جهت تطبیق نرم افزار HIS بیمارستان امام علی(ع) زرند با طرح تحول سلامت پس از زلزله آبان 95 و ادغام بیمارستان دانشگاهی سینا در بیمارستان تامین اجتماعی زرند.

3- راه اندازی وب سایت اطلاع رسانی بیمارستانهای تابعه.

4- اجرای طرح نظام ارجاع داخلی الکترونیک و تشکیل پرونده الکترونیک بیماران مزمن با هدف هدایت و ساماندهی بیماران، کاهش هزینه ها و جلوگیری از مراجعه غیر ضروری به پزشکان متخصص.

5- ارتقای زیرساخت ارتباطی واحدهای تابعه مدیریت درمان از زوج سیم به فیبر نوری.

6- نصب و راه اندازی وب کیوسک در مراکز پر ازدحام جهت تسریع و تسهیل در پذیرش.

7- استقرار سیستم اتوماسیون اداری در کلیه واحدهای تابعه مدیریت درمان.

8- ارتقای سامانه کمیسیون و شورای پزشکی.

9- اجرای طرح ثبت وتائید اینترنتی پرونده های دیالیز در راستای کنترل هزینه های این دسته از بیماران خاص .

10- اجرای طرح کنترل اصالت داروهای پرمصرف وگران قیمت در راستای مبارزه با قاچاق دارو .

-          روند اجرای این برنامه های چگونه بوده است؟

همه این طرح ها و برنامه ها با تلاش شبانه روزی و تعامل و همدلی همکاران فناوری اطلاعات انجام شده است ، بعنوان مثال در سال 94 ، سیستم HIS درکلیه واحدهای درمانی مدیریت درمان کرمان با همکاری و مشارکت کم نظیر همکاران مستقر گردید ،  طرح حذف دفترچه و نسخه الکترونیک نیز با وجود مشکلات فراوان در زمستان 95 و در مدت 14 روز به بهره برداری رسید ، که بر خود لازم میدانم  تا از زحمات این کارشناسان متخصص تشکر و قدردانی ‌نمایم.

 

- سیستم نوبت دهی تلفنی بیمارستان و مراکز درمانی در چه وضعیتی قراردارد و برای رفع زمان انتظار بیماران در نوبت دهی چه اقداماتی شده است؟

در راستاي طرح تكريم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان ، سیستم نوبت دهی تلفنی در سال 91 در بیمارستان ها و در سال 92 در سایر مراکز بهداشتی درمانی استان کرمان مستقر گردید. اما باتوجه به تقاضای بالای بیمه شدگان به دریافت خدمات درمانی  ، با نارضایتی برخی از بیمه شدگان مواجه هستیم ، که با افزایش ظرفیت ارائه خدمت نیز استقرار سیستم جدید نوبت دهی( از طریق نرم افزار تلفن همراه ) میتوان زمان انتظار  را مدیریت نمود و رضایتمندی را افزایش داد.

 

-پیشنهادها و نظر شما برای تقویت اثر بخشی فعالیتهای حوزه فناوری اطلاعات چیست؟

با توجه به نقش استراتژیک فناوری اطلاعات و وابستگي زياد فرایندهای كسب و كار سازمان به فناوري اطلاعات ، یکی از چالشهای مهم ، ساختار مدیریتی نامتناسب فناوري اطلاعات است. چنانچه تشکیلات مدیریت ارشد اطلاعات ( CIO ) در سازمان که بلاواسطه با بالاترین مقام اجرائی (CEO) ارتباط دارد و دارای اختیارات لازم است ایجاد شود ، باعث خلق ارزش افزوده و مزیت رقابتی و استراتژیک برای سازمان خواهد گردید .

با مشاهده تاثیر اساسی فن آوری اطلاعات بر کارائی و اثربخشی فرایند های سازمان  و موفقیت نهضت آی تی  و با توجه به روند صعودی فعالیت ها و برنامه‌های عملیاتی ، ارائه خدمات 7*24  و افزایش فشارکاری  در این حوزه  ، برای کاهش استرس و دادن نیرویی تازه به کارشناسان ساعی و پرتلاش و جلوگیری از فرسودگی شغلی باید به دنبال راه‌ های خلاقانه ‌ای بود که به متخصصان حوزه فناوری اطلاعات انگیزه بهتری در ارائه خدمات و انجام وظایف بدهد. ارتقای جایگاه کارشناسان فناوری اطلاعات و جبران بخشی از خدمات ایشان شاید در ظاهر هزینه زیادی داشته باشد؛ اما از دست دادن یک کارشناس متخصص با ارزش به‌ دلیل فرسودگی شغلی می ‌تواند ضررهای به مراتب بیشتری در پی داشته باشد.

برنامه های مدون و مستمر آموزشی نیز یکی از موارد مهمی است که میتواند در تقویت اثر بخشی این حوزه موثر واقع شود.

-برنامه های آینده مدیریت درمان استان در حوزه فناوری اطلاعات چیست؟

در راستای اجرای برنامه های عملیاتی و افزایش رضایت مشتریان ، برنامه های ذیل در آینده نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید:

1-      استقرار سیستم تبادل و بایگانی تصاویر(PACS) جهت افزایش کارایی و اثربخشی در امر تشخیص و درمان ،  کاهش و مدیریت هزینه هاي جاري و امکان تبادل اطلاعات و تصاویر در بستر اینترنت

2-      استقرارسیستم نوبت دهی اینترنتی وUSSD جهت افزایش رضایت بیمه شدگان محترم

3-      استقرار سیستم جامع منابع انسانی در راستای فرایند محوری و یکپارچه سازی سیستم های فعلی

 

میز خدمت الکترونیک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سايتهاي مرتبط

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرسنجي

مطالب كدام بخش سايت براي شما مفيد است ؟
 

جستجو در سايت

کلیه حقوق مادی و معنوی نزد وب سایت مديريت درمان تامين اجتماعي استان کرمان محفوظ میباشد.