فراخوان جذب پزشك

آشنايي با تامين‌اجتماعي

 

اطلاعیه بیماران خاص

پـــزشك خانـــــواده !

 

خدمات نوين بيمه اي

 

 

 

 

حاضرين در سايت

ما 219 مهمان آنلاین داریم

تقویم فارسی

 
چهارشنبه
1396
مهر
26
 

اوقات شرعی



آمار بازديدكنندگان

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterامروز.......................1450
mod_vvisit_counterديروز.......................2806
mod_vvisit_counterاين هفته ................10222
mod_vvisit_counterهفته گذشته...........16691
mod_vvisit_counterاين ماه ..................36510
mod_vvisit_counterماه گذشته..............49162
mod_vvisit_counterكل بازديدها.............2057140
تلاش مستمر برای ارتقاء کیفیت خدمات و رضایتمندی بیماران

بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی سیرجان از جمله بیمارستانهای پیشرو در امر استاندارد سازی خدمات درمانی بوده است.

اخذ گواهینامه استاندارد ایزو2000-9001 در ابتدای دهه 80 توسط این بیمارستان افتخار و الگویی برای سایر مراکز درمانی سازمان گردید.

این بیمارستان بر عهد خود مبنی بر توسعه و استمرار ارتقاءکیفیت خدمات درمانی باقی مانده است.

سرپرست محترم بیمارستان دکتر غرضی سیرجان طی گفتگو با خبرنگار سایت مدیریت درمان استان ضمن پاسخگویی به سئوالات، توضیحات مبسوطی در مورد خدمات این مرکز درمانی ارائه داده است که در پی می آید.

 

 

آقای دکتر، لطفا در ابتدا خودتان را برای خوانندگان سایت مدیریت درمان تامین اجتماعی استان معرفی بفرمایید؟

من مهدی ابناء متولد 1345 سیرجان و متخصص گوش و حلق و بینی هستم و از دو سال پیش مسئولیت بیمارستان دکترغرضی سیرجان را عهده دار می باشم.

 

بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی سیرجان را چگونه توصیف می کنید؟

این بیمارستان 160 تخت خوابی از مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی است که در سال 1372 افتتاح شده و با 470 نفر پرسنل یکی از دو بیمارستان شهرستان است و وظیفه ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیمه شدگان سازمان و سایر مراجعین را بعهده دارد و با دارا بودن بخش های بستری تخصصی ، اورژانس ، زایشگاه و بخش های پاراکلینیک (آزمایشگاه ، رادیولوژی ، فیزیوتراپی) و داروخانه برای بیماران سرپایی و بستری و نیز درمانگاه عمومی و تخصصی بصورت شبانه روزی در خدمت مردم شریف منطقه بوده و با بهره گیری از کارکنان توانمند و فن آوری های نوین تمام توان خود را جهت ارائه خدمات با کیفیت و ایمن به کار می گیرد.

 

 

وضعیت بیمارستان از حیث فضای فیزیکی، تجهیزات پزشکی و درمانی و نیروی انسانی چگونه است؟

بیمارستان دکتر غرضی سیرجان در سال 1372 افتتاح و با پرسنل جوان و مدیریت پویا و کارآمد سهم مهمی از درمان مردم منطقه را بعهده گرفت. در آن سالها یعنی 23 سال قبل جمعیت شهرستان سیرجان بسیار کمتر از زمان فعلی بود و به دلیل مهاجر پذیری و موقعیت خاص جغرافیایی رشد جمعیت این شهرستان از سرعت بالایی برخوردار بوده و به تبع آن جمعیت بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز رشد فزاینده ای داشته به گونه ای که اکنون آمار بیمه شدگان به 5 برابر سال افتتاح بیمارستان رسیده است. این در حالیست که فضای فیزیکی و نیروی انسانی بیمارستان ثابت مانده است که مدیریت محترم درمان تأمین اجتماعی استان با عنایت به این عدم تناسب تلاش جدی در جهت توسعه و تجهیز بیشتر این مرکز دارد و در سالهای گذشته نیز در جهت تأمین تجهیزات پزشکی مدرن و بروز رسانی خدمات درمانی تلاش های ارزنده ای صورت گرفته و این روند ادامه دارد.

 

 

اولويت‌هاي بیمارستان شما در حال حاضر چيست ؟

اولویت مهم تیم مدیریت بیمارستان عبارتست از جذب اعتماد مردم منطقه به ویژه بیمه شدگان عزیز تأمین اجتماعی از طریق ارتقاء کیفیت خدمات تخصصی درمانی ، در این رابطه خدمات اورژانس از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در همین راستا برنامه ریزی همه جانبه ای جهت توسعه فضای فیزیکی ، خرید تجهیزات پزشکی پیشرفته و نیز آموزش پرسنل و پزشکان و استاندارد سازی کیفیت خدمات در حال انجام است که ارزیابی مستمر از طریق راندهای منظم علمی و مدیریتی درحال انجام است که ثمره آن بهبود شاخص های بخش اورژانس طی دو سال گذشته است.

 

همزمان با اورژانس توجه ویژه به بخش زایشگاه و بهبود خدمات بلوک زایمان و نیز کاهش و به صفر ساندن آمار مرگ مادران از دیگر اولویت های این مرکز است که این بهبود هم در توسعه و تصحیح فضای فیزیکی و تجهیز بلوک زایمانی و هم در افزایش مهارتهای کادر مامایی و پزشکان متخصص زنان و زایمان می باشد.

تأکید بر ایمنی مادر و نوزاد و ترویج زایمان طبیعی و شیر مادر از مواردی بوده که در سال های اخیر باعث ارتقاء شاخص های این بیمارستان شده است.

اولویت دیگر ما تأکید بر اجرای واقعی و دقیق برنامه اعتبار بخشی بعنوان شاخصی معتبر جهت سنجش خدمات ارائه شده به بیماران است که برگزاری منظم و همه روزه جلسات تیم مدیریت اجرایی و کمیته های بیمارستانی و پیگیری اجرای مصوبات این کمیته ها از ویژگیهای این مرکز است.

تأکید بر ایمنی بیمار ، حقوق گیرنده خدمت ، تکریم سالمندان و ارتقاء هتلینگ از دیگر اولویت های این بیمارستان است که به صورت مستمر اجرای این موارد را پیگیر هستیم.

در ارتباط با توسعه بیمارستان در سال 94 طرح جامع توسعه را تقدیم مدیریت محترم درمان تأمین اجتماعی استان کردیم و با پیگیری جناب آقای دکتر فخر و تصو.یب این طرح در هیئت مدیریت سازمان امیدواریم توسعه همه جانبه این بیمارستان چه از منظر توسعه فیزیکی و چه از لحاظ نیروی انسانی محقق گردد.

 

 

 

درراستای اجرای طرح هتلینگ و ارتقای کیفیت فضای بیمارستانی که یکی از بندهای مهم اجرای برنامه تحول نظام سلامت می‌باشد چه اقداماتی در آن مرکز صورت گرفته است؟

بدون اغراق باید گفت که نگهداری فضاها و تأسیسات بیمارستان دکتر غرضی علیرغم ازدحام و تعدد بیماران سرپایی و بستری بسیار خوب و دلسوزانه بوده است.

در راستای ارتقاء هتلینگ ، برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم انجام شده و منتظر ابلاغ بودجه مربوطه هستیم تا مطابق با استانداردهای بیمارستانی و سنجه های اعتبار بخشی کار را شروع نمائیم. در این راستا امیدواریم بخش های بستری بیمارستان را متحول نموده و استهلاک 23 ساله ساختمانی را بازسازی و زیبا سازی نمائیم.

 

 

 

در راستای ارتقاي خدمات تشخيصي و پيراپزشكي در آن مرکز چه اقداماتي صورت گرفته است؟

در سال گذشته نصب و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان را داشتیم که گام مهمی جهت ارائه خدمات تشخیصی بود و اعزام بیماران به دیگر مراکز را منتفی نمود. همچنین تبدیل دستگاههای رادیولوژی از نوع قدیمی آنالوگ به نوع دیجیتال صورت گرفت و با خرید دستگاههای جدید آندوسکوپی ، لاپاراسکوپی و اکوکاردیوگرافی و نیز مجهز نمودن آزمایشگاه به دستگاههای جدید و با کیفیت ، ارتقاء خدمات تشخیصی محقق گردید و این روند ادامه دارد.

 

 

به منظور تکریم بیماران و مراجعین و همراهان بیمار چه فعالیتهایی در بیمارستان انجام شده است؟

ابتدا باید عرض کنم بیمارستان دکتر غرضی در سال گذشته یعنی 1394 پذیرای 284657 بیمار سرپایی در کلینیک عمومی و تخصصی بوده و با ضریب اشغال تخت 77% تعداد 15635 بیمار را بستری نموده است. علاوه بر این تعداد 37269 بیمار دراورژانس بیمارستان پذیرش و تحت درمان قرار گرفته اند و تعداد 6517 عمل جراحی در طول سال گذشته انجام شده است. این مرکز در دو سال گذشته هیچ مورد مرگ مادر باردار نداشته و با تعداد 2626 مورد زایمان در سال تلاش مؤثری در جهت کاهش آمار سزارین نموده است و بعنوان بیمارستان دوستدار کودک شناخته شده است. تلاش ما در سالهای اخیر در تکریم بیماران و ارائه خدمت برتر در منطقه جنوب شرق کشور ثمر داده و خوشبختانه در ارزیابی های دانشگاه علوم پزشکی کرمان و وزارت بهداشت همواره بعنوان الگویی از مدیریت بیمارستانی مبتنی بر جلب رضایتمندی ارباب رجوع مطرح گردیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خدمات غيرحضوري

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سايتهاي مرتبط

 

 

 

 

 

 

 

نظرسنجي

مطالب كدام بخش سايت براي شما مفيد است ؟
 

جستجو در سايت

کلیه حقوق مادی و معنوی نزد وب سایت مديريت درمان تامين اجتماعي استان کرمان محفوظ میباشد.