فراخوان جذب پزشك

آشنايي با تامين‌اجتماعي

 

اطلاعیه بیماران خاص

پـــزشك خانـــــواده !

 

خدمات نوين بيمه اي

 

 

 

 

حاضرين در سايت

ما 78 مهمان آنلاین داریم

تقویم فارسی

 
شنبه
1396
آذر
25
 

اوقات شرعی



آمار بازديدكنندگان

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterامروز.......................2587
mod_vvisit_counterديروز.......................2047
mod_vvisit_counterاين هفته ................15857
mod_vvisit_counterهفته گذشته...........17470
mod_vvisit_counterاين ماه ..................37768
mod_vvisit_counterماه گذشته..............383784
mod_vvisit_counterكل بازديدها.............2507117
ارتقاء کیفیت خدمات اورژانس بیمارستانهای تامین اجتماعی استان

ارتقاء کیفیت خدمات اورژانس بیمارستانهای تامین اجتماعی استان بعنوان یکی از اهداف مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در سال 95 تعیین شده است. به منظور اطلاع بیشتر از کم و کیف این موضوع گفتگویی را با دکتر هومن کیومرثی، رییس اداره کلینیک این مدیریت انجام داده ایم که از نظرتان میگذرد:

 

 

آقای دکتر به چه دلیل هدف کیفی ارتقاء خدمات اورژانس را در اولویت کاری امسال قرار دادید؟

با توجه به اینکه میزان مراجعه به اورژانس بیمارستانهای ملکی تامین اجتماعی استان کرمان در سال 94 حدود 133685 مورد بوده است و با عنایت به حساسیت بخش اورژانس در خدمت رسانی به بیماران بد حال و تاثیر بسیار زیاد آن در رضایتمندی مراجعین بعنوان خط اول ارائه خدمت در بیمارستان‌ها، مدیریت درمان استان کرمان در هدف گذاری سال 95 خود ارتقاء کیفیت خدمات اورژانس و زایشگاه بیمارستانهای ملکی خود را بعنوان یک هدف کلیدی دنبال نموده است. بعد از انتخاب این هدف 3 بیمارستان ملکی موظف به برنامه ریزی های لازم در این خصوص گردیدند.

 

لطفا درخصوص سیر فرایند اصلاح نواقص و مشکلات توضیحاتی ارائه فرمایید؟

بعنوان مثال در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) جلسات متعددی با حضور مدیریت اجرایی بیمارستان و سایر افراد ارائه کننده خدمت در بخش اورژانس برگزار گردید که ما حصل آن طراحی فرآیند قابل قبول ارائه خدمات بخش اورژانس از لحاظ قوانین موجود بود.

فرآیند مذکور با شرایط فعلی اورژانس توسط گروههای درگیر مقایسه و بر همین مبنا مشکلات بیمارستان برای ارائه خدمات مطلوب احصاء شد سپس مشکلات احصاء شده اولویت بندی و بر مبنای اولویت ها برای 5 مشکل اول برنامه عملیاتی تدوین و اجرا  گردید.

همزمان با اجرای برنامه های عملیاتی، برنامه نظارتی مشخصی نیز تدوین شد تا ثبت خطاهای پزشکی در اورژانس نهادینه شده و بر مبنای آنها بتوان اقدام اصلاحی مناسب را انجام داد. با توجه به اقدامات فوق تا حدودی فرآیند ارائه خدمات پزشک عمومی اورژانس و کادر پرستاری در بخش بستری اورژانس و عدم حضور به موقع معدود متخصصین بر بالین بیمار اصلاح شد.

 

آیا اقدامات دیگری هم در خصوص بهبود کیفیت خدمات بخش اورژانس انجام شده است؟

بله، انجام راند(بازدید و بررسی گروهی) بخش اورژانس در برخی روزهای هفته توسط متخصصین گروههای مختلف بطور همزمان انجام می شود که در ارتقای سطح کیفیت خدمات پزشکان عمومی اورژانس، اندیکاسیون بستری ها در بخش اورژانس و پیگیری بیماران بسیار موثر بوده است.گواه این تاثیر را در بیمارستان دکتر غرضی سیرجان به خوبی میتوان مشاهده نمود.

 

در مجموع نتیجه اقدامات پیشگفت را چگونه ارزیابی می نمایید؟

به نظر میرسد رسیدگی به بیماران سطح یک و دو که نیازمند اقدامات فوری و حیاتی هستند تا حدودی نسبت به گذشته بهتر شده است لیکن در سطح 3 و 4 و5 به دلیل کثرت مراجعات هنوز نارضایتی هایی وجود دارد که در حال بررسی است .

جهت رسیدن به وضعیت ایده آل راه بسیار طولانی در پیش داریم و توقع اینکه یک شبه تمامی مشکلات بخش اورژانس بیمارستانهای ملکی حل شود، غیر ممکن به نظر میرسد لیکن با تلاش همکاران در بیمارستانها به ارائه خدمات مطلوب و قابل قبول به مراجعین محترم در اورژانس ها بسیار امیدواریم.

 

پیشنهاد شما جهت تسریع در ارتقاء سطح کیفیت خدمات بخش اورژانس چیست؟

اگر همکاران محترم شاغل در بخش اورژانس بیمارستانها اعم از پزشک و غیر پزشک و مراجعین محترم لطف نموده و مشکلات و خطاهای مشاهده شده را بصورت دقیق و از طریق فرم های طراحی شده به بیمارستان ارائه دهند،کمک شایانی در ارتقای کیفیت خدمات اورژانس نموده اند.

 

 

خدمات غيرحضوري

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سايتهاي مرتبط

 

 

 

 

 

 

 

نظرسنجي

مطالب كدام بخش سايت براي شما مفيد است ؟
 

جستجو در سايت

کلیه حقوق مادی و معنوی نزد وب سایت مديريت درمان تامين اجتماعي استان کرمان محفوظ میباشد.